stanowisko ds księgowości budżetowej
Wymagania niezbędne - konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
- Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Wykształcenie wyższe,
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
- Doświadczenie zawodowe minimum 1 rok pracy w komórce finansowo – księgowej (preferowane doświadczenie i staż pracy na stanowisku związanym
z księgowością budżetową), - Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na omawianym stanowisku,
- Nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania pozwalające na optymalne
wykonywanie zadań na stanowisku:
- Dobra znajomość obsługi komputera, programów komputerowych, w tym programów księgowych,
- Znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o samorządzie gminnym, przepisów wykonawczych do ww. Ustaw,
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole,
- Samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność.
- Umiejętność analitycznego myślenia, pracy pod presją.
Świadczenie pomocy administracyjnej głównemu księgowemu;
- Pomoc w formalno – rachunkowej kontroli dokumentów księgowych
- Przygotowywanie dowodów i kwalifikowanie ich do ujęcia w księgach operacji gospodarczych;
- Bieżąca ewidencja operacji budżetowych;
- Wprowadzanie danych do elektronicznego systemu księgowego
- Sprawdzanie w systemie zarządzania budżetem zgodności wprowadzonych przez merytorycznych pracowników danych dotyczących dochodów oraz wydatków, a także wprowadzanie pozostałych danych niebędących w zakresie kompetencji innych pracowników;
- Przygotowywanie, we współpracy z głównym księgowym, projektów regulacji wewnętrznych w zakresie gospodarowania majątkiem, prowadzenia gospodarki finansowej oraz kontroli zarządczej;
- Przygotowywanie projektów sprawozdań finansowych z otrzymanych dotacji;
- Realizacja dyspozycji przelewów zatwierdzonych przez upoważnione osoby
- Udział w przygotowywaniu planów finansowych na następny rok;
- Weryfikacja dokumentów księgowych w zakresie rozliczenia podatku vat;
- Prowadzenie rejestrów podatku należnego i naliczonego na potrzeby rozliczenia podatku vat przez ośrodek;
- Weryfikacja zapisów księgowych z rejestrami vat
- Sporządzanie deklaracji vat 7 za okresy miesięczne;
- Współpraca z gminą w zakresie rozliczeń podatku od towarów i usług;
- Uzgadnianie danych do deklaracji rozliczeniowych z zus, funduszem pracy i urzędem skarbowym
- List motywacyjny,
- Życiorys zawodowy zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni,
- Kopie lub odpis dokumentów potwierdzających:
a) wykształcenie,
b) staż pracy (np. Świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu),
c) posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, zaświadczenia, certyfikaty), - Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiające zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie, o nie skazaniu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z podpisaną klauzulą informacyjną rodo,
- W przypadku osoby niepełnosprawnej, kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów przedstawionych dokumentów.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
- Miejsce pracy – ośrodek pomocy społecznej w rudzie-hucie, 22-110 ruda-huta, ul. Niepodległości 36,
- Praca w pomieszczeniu przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- Praca przy komputerze,
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym
umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przez osobę
podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 r., poz. 530), na czas nieokreślony lub określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska kandydata wraz z adresem i dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości budżetowej” w siedzibie Ośrodka, pokój Nr 4, lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie - Hucie, ul. Niepodległości 36, 22-110 Ruda – Huta, w terminie do dnia 31 marca 2023 r. do godz. 1500.
Dodatkowych informacji udziela Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie w siedzibie Ośrodka lub telefonicznie pod nr tel (82) 5686045 wew. 23
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane; o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Ośrodka;
- Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- pierwszy etap, sprawdzanie ofert pod względem formalno-prawnym, bez udziału kandydatów,
- drugi etap – komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną;
3. Kierownik Ośrodka będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze w ciągu 3 dni roboczych od daty upływu terminu składania dokumentów.
4. Otrzymane dokumenty nie będą odsyłane.
5. Informacja o wyniku naboru zamieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie (http://opsrudahuta.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 36.
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o przysługujących prawach z tym związanych.
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie ul. Niepodległości 36, 22-110 Ruda-Huta, tel. 82 56 86 045.
- Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudzie - Hucie to: e-mail: ops@ruda-huta.pl, tel. 82 56 86 045.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 9 ust. 2 lit. b) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych tj. realizacji zadań publicznych własnych i zleconych.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane:
- podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa;
- podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
- podmiotom nadzorującym i kontrolującym działalność Administratora danych jak również podmiotom świadczącym usługi na rzecz Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie – Hucie.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania oraz przez wymagany prawem okres archiwizacji danych.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych, w tym uzyskania kopii danych;
- sprostowania (poprawiania) danych w przypadku gdy są nieprawidłowe lub niekompletne;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- Z uwagi na fakt przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze - nie przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeśli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
- Pani/Pana dane osobowe w prawnie uzasadnionych przypadkach mogą być przekazywane do państw UE i państw trzecich po spełnieniu wymogów odpowiednich zabezpieczeń przekazanych danych osobowych.
- Pani/Pana dane nie będą profilowane, ale mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
Dodano do BIP dnia 21-03-2023 11:41:58